Na ndiqni :

LifeStyle

Pse ëndrrat e këqija që shikojmë natën, realisht na mbrojnë

Postuar

Ne kalojmë afërsisht një të tretën e jetës sonë duke fjetur dhe shikojmë ëndrra pafund. Disa në fakt janë ëndrra, të tjera janë aq të këqija sa mund të quhen pa frikë makthe. Janë ato që të zgjojnë në djersë e që thua: O Zot, sa mirë që qenka ëndërr.

Shkenca thotë që janë pikërisht këto ëndrra të këqija që të mbrojnë në jetën reale. Si?

Pse ëndrrat e këqija që shikojmë natën, realisht na

Studiuesit pohojnë se ndjenja e frikës në ëndrrat në të vërtetë mund të ndihmojë të përballoni më mirë frikën gjatë orëve të zgjimit. Ato rrisin aftësinë e trurit tonë për t’iu përgjigjur rreziqeve të jetës reale dhe përvojave të frikshme. Sidoqoftë, në ato ëndrra që janë jashtëzakonisht të tmerrshme dhe traumatike, përfitimet humbasin dhe ato në fakt mund të kenë një ndikim të keq që vazhdon edhe pas zgjimit.

Shumica e muskujve paralizohen gjatë gjumit të fazës REM

Pse ëndrrat e këqija që shikojmë natën, realisht na

Gjatë gjumit të thellë REM, e cila është faza e gjumit tonë ku ndodhin shumica e ëndrrave, sytë tanë vazhdojnë të lëvizin, por muskujt tanë janë në një gjendje paralize. Sipas një studimi, një sërë qelizash të specializuara në trurin tonë të quajtura neurone motorike nxitin muskujt tanë të lëvizin gjatë kohës që flemë në mënyrë që të parandalojmë dëmtimet e mundshme.

Rritin kreativitetin dhe aftësinë për të zgjidhur shumë situata

Pse ëndrrat e këqija që shikojmë natën, realisht na

Shumë njerëz kanë pasur përparime befasuese. Kur ëndërrojmë, truri ynë është në një gjendje tjetër neurofiziologjike që e lejon atë të bëhet më i aftë në zgjidhjen e problemeve dhe gjetjen e zgjidhjeve për gjërat që e kanë mbajtur mendjen tonë gjatë zgjimit të mbërthyer. Dhe në këtë gjendje, ne përjetojmë një aktivitet më të lartë të trurit, i cili në zgjim pastaj e bën trurin tonë më të prirur për të ofruar zgjidhje të problemeve.

Njerëzit harrojnë deri në 95% të ëndrrave të tyre

Pse ëndrrat e këqija që shikojmë natën, realisht na

Të gjithë e dimë se sa e vështirë mund të jetë të kujtojmë ëndrrat tona pasi zgjohemi, për të mos përmendur kujtimin e ëndrrave më të vjetra nga javë, muaj ose vite më parë. Në realitet, ne harrojmë sa 95% të ëndrrave tona, dhe kjo për faktin se ndryshimet në tru që ndodhin kur flemë nuk mbështesin përpunimin e informacionit të nevojshëm për të ruajtur dhe formuar kujtime.

Skanimet e trurit të njerëzve që janë në gjumë kanë treguar se zona e cila luan një rol jetësor në formimin e kujtesës, e gjetur në lobin frontal, është joaktive gjatë gjumit REM. Dhe duke qenë se kjo është faza ku ndodhin ëndrrat, është e qartë pse nuk jemi në gjendje të kujtojmë ëndrrat tona pasi zgjohemi.

Një fakt interesant është se jo të gjithë ëndërrojnë me ngjyra.

Pse ëndrrat e këqija që shikojmë natën, realisht na

Edhe pse mund të tingëllojë e habitshme, jo të gjithë mund të shohin ngjyra në ëndrrat e tyre. Ky fenomen kthehet në vitet 1940 kur me sa duket shumë njerëz raportuan se kishin ëndërruar bardh e zi. Sot, studimet sugjerojnë se kjo kishte të bënte me faktin se në ato kohë njerëzit ishin të ekspozuar ndaj mediave bardh e zi sepse TV me ngjyra nuk ishte shpikur ende. Për të mbështetur këtë teori, një studim u krye në 2 grupe të moshave të ndryshme me përvoja të ndryshme të ekspozimit në media. Ata që ishin më të ekspozuar ndaj mediave bardh e zi kishin më shumë ëndrra gri se ata që kishin më shumë përvojë me tv me ngjyra.

Dhe akoma më interesant është fakti që njerëzit e verbër kanë ëndrra vizuale gjithashtu.

Pse ëndrrat e këqija që shikojmë natën, realisht na

Njerëzit që kanë lindur të verbër mund të kenë përvoja vizuale në ëndrrat e tyre pasi kanë të njëjtin aktivitet elektrik në tru si njerëzit me shikim normal.

*Artikulli i Bright Side u përshtat në shqip nga DAILY.AL

Komentet

LifeStyle

Përfitime shëndetësore që nuk i prisni nga frutat më të famshme të verës

Postuar

Nga


Rrushi është fruti më i shquar dhe më i famshëm i verës, i karakterizuar nga përmbajtja e tyre e lartë e lëndëve ushqyese të nevojshme për trupin, dhe përfitimet shëndetësore që ato ofrojnë për organe të ndryshme jetësore, por ato sigurojnë mëlçinë në veçanti me shumë përfitime:

1- Parandalimi i oksidimit të yndyrnave të mëlçisë

Rrushi zvogëlon shanset e oksidimit të acideve yndyrore, falë përmbajtjes së tyre në antioksidantë, të cilët pengojnë stresin oksidativ të shkaktuar nga aktiviteti i radikaleve të lira në trup, dhe parandalojnë që ajo të ndikojë në enët e gjakut që ushqejnë mëlçinë.

2- Pastroni mëlçinë

Rrushi i të gjitha llojeve luan një rol të madh në pastrimin e mëlçisë nga efektet e ngrënies së ushqimeve dhe pijeve të ndotura dhe jo të shëndetshme, dhe arsyeja është sepse ato përmbajnë polifenole, një antioksidant që ndihmon në pastrimin e trupit nga toksinat.

3- Mbrojtja e mëlçisë nga cirroza

Një studim i botuar në 2014, provoi se ngrënia e rrushit të kuq mbron nga cirroza, sepse përmban resveratrol, i cili kontribuon në mbrojtjen e qelizave të mëlçisë nga dhëmbëzimet, përveç riparimit të qelizave të dëmtuara, përmes vetive të tij antioksiduese.

4- Parandalimi i kancerit të mëlçisë

Resveratroli në rrushin e kuq ofron një përfitim tjetër për shëndetin e mëlçisë, pasi disa studime kanë zbuluar se vetitë e tij antioksiduese zvogëlojnë incidencën e disa llojeve të kancerit, përfshirë kancerin e mëlçisë.

 

 

 

/abcnews.al




Komentet
VAZHDO TA LEXOSH

LifeStyle

Ju lodhen sytë nga qëndrimi para kompjuterit? Këto ushtrime të shpejta do t’ju çlodhin menjëherë

Postuar

Nga

Punët e shumta në ditët e sotme janë ato të cilat na “detyrojnë” të qëndrojmë përpara kompjuterit apo celularit për orë të gjata. Ky është një problem i madh pasi dëmtojmë sytë dhe trupin tonë nga mënyra e qëndrimit. Por ka një zgjidhje për të gjitha, bëhuni pozitivë. Ekspertët kanë cilësuar metodën 20-20-20, ja çfarë do të thotë kjo:

1.Çdo 20 minuta shkëpusni sytë nga kompjuteri, ktheni kokën dhe shikoni një objekt të vendosur 20 hapa (6m) më tutje. Kjo gjë ndihmon në ndryshimin e fokusit të syve, një domosdoshmëri për sytë e lodhur!

2.Mbyllni dhe hapni sytë 20 herë radhazi, për t’i qetësuar dhe hidratuar.

3.Duhet të bëni 20 hapa pas çdo 20 minutash të ulur. Kjo ndihmon jo vetëm në çlodhjen e syve, por edhe në qarkullimin e gjakut në të gjithë trupin.

Këto që përmendëm më lart janë metoda të domosdoshme për ju që kaloni kohën më të madhe para kompjuterit. Ju duhet t’i zbatoni ato për të pasur sy të kthjellët dhe të shëndetshëm.

Gjatë kohës që punoni në celular, në mënyrë të herëpashershme dhe sidomos kur i ndjeni sytë të lodhur apo si “të veshur”, largojini nga ekrani. Vështroni nga dritarja, sa më larg , për 25 sekonda. Pastaj, për 25 sekonda të tjerë, mbajini mbyllur. Pas këtyre veprimeve, rikthejuni punës suaj, duke e përsëritur këtë gjë, sa herë e ndjeni të nevojshme.


Komentet
VAZHDO TA LEXOSH

LifeStyle

Nuk thuhet kot “ne jemi çfarë hamë”, ushqimi juaj i preferuar tregon shumë për personalitetin tuaj

Postuar

Nga


Zgjedhjet e ushqimit që bëjmë çdo ditë pasqyrojnë disa tipare të personalitetit tonë dhe vëzhgimi i një personi në tryezë gjatë ngrënies na lejon të kuptojmë shumë gjëra në lidhje me të, pasi është provuar se ekziston një korrelacion midis mënyrës në të cilën konsumohet një vakt, karakterit dhe madje edhe seksualitetit të tij.

Sasia e ushqimit që hamë, për shembull, është në gjendje të zbulojë shumë anë të fshehura dhe të errëta të jetës emocionale dhe sentimentale të një personi, pasi ata që kanë tendencë të hanë shumë pak ose kanë çrregullime të anoreksisë, shfaqin refuzimin e ushqimit dhe të marrëdhënieve seksuale, një lloj hakmarrje e synuar ndaj familjes ose prindërve, por në të vërtetë e drejtuar ndaj vetvetes.

Nga ana tjetër, ata që kanë tendencë për mbipeshë dhe kanë gjithmonë nevojë për të ngrënë zbulojnë mungesën e emocioneve të forta, të cilat priren t’i kënaqin duke u ushqyer tepër edhe në mungesë të urisë së vërtetë. Ushqimi është mjaft i domosdoshëm, por edhe një kënaqësi, pasi ndikon në gjendjen tonë shpirtërore, jep një ndjenjë lehtësimi, ngopjeje, gëzimi dhe disponueshmërie ndaj të tjerëve, mundësi për shoqëri dhe ndarje, dhe ajo që hamë zbulon gjithashtu diçka për atë që ndiejmë në shpirt sepse në momente të trishtuara interesi për të ngrënë bëhet pothuajse zero.

Gjendja emocionale – Ata që preferojnë ushqime të ëmbla po kërkojnë dashuri dhe mbështetje, për të rikuperuar ato kënaqësi që mungojnë në jetën e tyre në atë moment, për të cilat, në nevojën për të mbushur disa boshllëqe, ata janë të hapur për një familje dhe e duan jetën, duke demonstruar një rënie të humorit kur hiqni dorë nga karbohidratet gjatë ditës. Zakonisht vërehet se njerëzit priren të kërkojnë më shumë ushqime me sheqer dhe yndyrë kur janë në humor të keq, si kompensim që të modulojnë gjendjet emocionale, të përpiqen të mbushin ndjenjat e zbrazëtisë ose të qetësojnë dhimbjen e brendshme, për të cilën çokollata bëhet një një lloj komoditeti, përveç atyre që vuajnë nga anoreksia, një patologji që thekson aspektet negative të ushqimit nga i cili përpiqet të shpëtojë, duke krijuar kështu një rreth vicioz që burgos pacientin në një mekanizëm vetë-shkatërrues të pakënaqësisë.

Nga ana tjetër, ata që zgjedhin ushqime të pasura me kripë dhe me aromë shpesh kanë një personalitet reflektues dhe kompleks, një shqetësim të brendshëm, me tendencë të jenë agresivë ose të vrullshëm, si ata që preferojnë ushqime pikante, ose zgjedhin të mbulojnë aromat natyrore me erëza, djegës ose përbërës të tjerë për të fshehur ose shtyrë një situatë shqetësimi duke kërkuar emocionet e qiellzës. Ushqimi ka një funksion ushqyes, por zgjedhja e gatimeve ka gjithashtu një kuptim simbolik, pasi zbulon shprehjen e vetvetes, se kush është dhe si e propozon veten, si dhe pasqyron pozicionimin shoqëror të tij, sepse zgjedhjet tona ushqimore komunikojnë identitetin personal, kulturor, emocional dhe seksual, ato shprehin një mënyrë jetese. Ata që hanë ngadalë, duke shijuar ushqim të qetë zbulojnë se janë të vëmendshëm, jo të nxituar edhe në intimitet dhe bujar në dhënien e kënaqësisë. Nga ana tjetër, ata që kërkojnë informacion për gatime dhe përbërës të ndryshëm në një menu zbulojnë se janë një person që nuk zgjedh sipërfaqësisht, të besueshëm por shumë kërkues, ndërsa ata që zgjedhin ndonjë gatim pa shumë vëmendje, që hanë në mënyrë të pangopur janë ata që quhen “grabitqar” dhe këtë nxitim mund ta kenë edhe në intimitet. Ata që në vend të kësaj zgjedhin për të konsumuar ushqime cilësore janë njerëz të rregullt, të saktë, por shumë të lodhur, perfekt për marrëdhënie të qëndrueshme, por jo si dashnorë të virgjër dhe të zjarrtë.

Kuriozët – Më në fund, ata që porosisin më shumë sesa mund të hanë janë kuriozë, por jo shumë konstantë dhe historitë e tyre janë zakonisht intensive por të shkurtra. Vitet e fundit, vëmendja shkencore është përqendruar në “mikrobiotën e zorrëve” duke synuar të kuptojë se si ushqimi dhe ndërveprimi i tij me sistemin nervor imunitar dhe qendror mund të ndikojë në sjelljen personale dhe shoqërore, si ndërlidhja e ngushtë midis ushqimit dhe mendjes dhe ndërvarësia e tyre e ndërsjellë. Një nga simptomat e para fizike dhe mendore të depresionit, për shembull, është humbja e oreksit, të cilës i shtohet mungesa e kënaqësisë për të ngrënë. Në ushqim shkarkojmë të gjitha paranojat, zhgënjimet, varësitë dhe mashtrimet e kontrollit, duke nënvlerësuar se lumturia ose trishtimi nuk lind vetëm nga kushtëzimi psikologjik, social dhe afektiv që na rrethojnë, por mbi të gjitha nga ajo se si hamë, pasi kush ka një marrëdhënie të keqe me ushqimin, ai gjithashtu ka një marrëdhënie të keqe me njerëzit me të cilët shoqërohet, pasi një dietë e keqe ndikon në shëndetin fizik, psikologjik dhe mendor.

 

/Burimi: Revista Psikologjia




Komentet
VAZHDO TA LEXOSH

Trendet e Momentit